Yeah, finished all the works so I could have my own time with my beloved.
*
again!
another time... the story of 亞基拉and 伯基拉 was shown to me tonight :)
*
若有不信主的父母,作兒女的便應更仰望主的引導和憐憫,以愛心孝敬父母,為他們禱告,也要堅決信靠耶穌。
"The family prays together stays together."
Keep it on :)
*
Thursday, September 29, 2011
29/9/2011
Cos of the Typhoon Signal 8,
I finally finished the plans of F.2, F.4!
Yeah!
works + facebook + hymn + God's words :) = 29/9/2011
Ready to start the plan of F.5 and the Worksheets..
And finally get to pack the stuff for camping.
Add oil, lovely Dingding, hohooo
:)
I finally finished the plans of F.2, F.4!
Yeah!
works + facebook + hymn + God's words :) = 29/9/2011
Ready to start the plan of F.5 and the Worksheets..
And finally get to pack the stuff for camping.
Add oil, lovely Dingding, hohooo
:)
"Get some rest"
休息
使我們重新得力.
使我們重新得力.
31 Then, because so many people were coming and going that they did not even have a chance to eat, he said to them, “Come with me by yourselves to a quiet place and get some rest.” 32 So they went away by themselves in a boat to a solitary place.
Mark 6:31-32
Mark 6:31-32
Wednesday, September 28, 2011
Monday, September 26, 2011
"心中的感動"
今天與中一的學生談人生, 談夢!
(不知是否太深:P)
我好享受那一節課.
其間學生問我為什麼教書,
我說:"我可以分享, 不過不知你們會否明白."
結果我就分享了 "心中的感動"
:)
我好享受教學的時光.
如果只需要談藝術, 談生命,
多好!
仍要倚靠上帝處理我不太享受的部分!
sleep tight :)
(不知是否太深:P)
我好享受那一節課.
其間學生問我為什麼教書,
我說:"我可以分享, 不過不知你們會否明白."
結果我就分享了 "心中的感動"
:)
我好享受教學的時光.
如果只需要談藝術, 談生命,
多好!
仍要倚靠上帝處理我不太享受的部分!
sleep tight :)
Sunday, September 25, 2011
陳耀鵬牧師
累累的, 總算完成了較為重要的文件.
進度始終是比預期慢.
不過都算係咁,
都唔好俾咁大壓力自己.
:)
*
前日在MTR 見到POSTER
Lisa Ono Live in Hong Kong 2011
日期是星期二晚, 即係後日-_-..
真有點衝動!
*
我認識的牧師不多,
今早崇拜講員竟然係我其一慬認識的陳耀鵬牧師!
原來那麼遠時,竟然可以這麼近 :P
立時想起他在培靈會的教導。
沒想過,培靈會的講員會在花園出現。
時常覺得培靈會的講員很 "神級"(雖然不應如此區別),
但今日看到陳牧師時,真的好驚喜 :)
他解讀經文簡而精,帶點幽默,內容亦發人深省!
他真的很有教導,傳講福音的恩賜。
願主繼續祝福陳牧師的生命,
藉以他的口,讓更多人得著主的教導 !
:)
進度始終是比預期慢.
不過都算係咁,
都唔好俾咁大壓力自己.
:)
*
前日在MTR 見到POSTER
Lisa Ono Live in Hong Kong 2011
日期是星期二晚, 即係後日-_-..
真有點衝動!
*
我認識的牧師不多,
今早崇拜講員竟然係我其一慬認識的陳耀鵬牧師!
原來那麼遠時,竟然可以這麼近 :P
立時想起他在培靈會的教導。
沒想過,培靈會的講員會在花園出現。
時常覺得培靈會的講員很 "神級"(雖然不應如此區別),
但今日看到陳牧師時,真的好驚喜 :)
他解讀經文簡而精,帶點幽默,內容亦發人深省!
他真的很有教導,傳講福音的恩賜。
願主繼續祝福陳牧師的生命,
藉以他的口,讓更多人得著主的教導 !
:)
Sunday, September 18, 2011
Saturday, September 17, 2011
主的教導
"不要愛世界和世界上的事。人若愛世界,愛父的心就不在他裏面了"約壹2:15
-- 一不小心,就眼盲了.
"求你指教我們怎樣數算自己的日子,好叫我們得著智慧的心"詩90:12
-- 把握!
*
很喜歡在不同的時候接收同一樣的信息, 感覺好像主特別要說什麼一樣. 重複又重複 :)
"亞居拉和百基拉."
有一對愛主的夫婦亞居拉和百基拉,未記載他們施洗。每一位信徒都應幫助他人"歸入父子聖靈之名下",這才是"施洗"之重點。如何作呢?所以應當在生活上活出基督樣式,帶領別人重新得救。當你銘記你的一舉一動,一思一言都是歸入父子聖靈的名,沒有沾污這名,你便是宣教士了!
[Ref:http://www.evangellite.org/215/01.php]
-- 一不小心,就眼盲了.
"求你指教我們怎樣數算自己的日子,好叫我們得著智慧的心"詩90:12
-- 把握!
*
很喜歡在不同的時候接收同一樣的信息, 感覺好像主特別要說什麼一樣. 重複又重複 :)
"亞居拉和百基拉."
有一對愛主的夫婦亞居拉和百基拉,未記載他們施洗。每一位信徒都應幫助他人"歸入父子聖靈之名下",這才是"施洗"之重點。如何作呢?所以應當在生活上活出基督樣式,帶領別人重新得救。當你銘記你的一舉一動,一思一言都是歸入父子聖靈的名,沒有沾污這名,你便是宣教士了!
[Ref:http://www.evangellite.org/215/01.php]
Thursday, September 15, 2011
不了解
有時也不了解,
但這份愛就是無私,完全...
【一生年日跟隨你】
但這份愛就是無私,完全...
【一生年日跟隨你】
有時我不了解 為何你要揀選我
有時我不了解 為何你要我跟隨你
當我已決定 回應你的呼召
當我已決定 讓你牽著我的手 向前走
我發現道路上有許多玻璃碎
走在那道路上又遭狂風暴雨
我心感到懼怕 眼淚不住的留下
我問耶穌到底為什麼
你使我看見踩在路上是你雙腳
你與我同在為我擋住狂風暴雨
用你笑臉看著我 擦乾我一切眼淚
你說孩子是因 我愛你
你說孩子是因 我愛你
耶穌 我不了解
耶穌 但我要相信
耶穌 再次將自己獻給你獻給你
耶穌 我獻上感謝
耶穌 我獻上讚美
耶穌 一生年日我要敬拜你 跟隨你
Principal said we would invite 沈祖堯 for a sharing later.
今晚無意中看到他的見證分享 :)
有時我不了解 為何你要我跟隨你
當我已決定 回應你的呼召
當我已決定 讓你牽著我的手 向前走
我發現道路上有許多玻璃碎
走在那道路上又遭狂風暴雨
我心感到懼怕 眼淚不住的留下
我問耶穌到底為什麼
你使我看見踩在路上是你雙腳
你與我同在為我擋住狂風暴雨
用你笑臉看著我 擦乾我一切眼淚
你說孩子是因 我愛你
你說孩子是因 我愛你
耶穌 我不了解
耶穌 但我要相信
耶穌 再次將自己獻給你獻給你
耶穌 我獻上感謝
耶穌 我獻上讚美
耶穌 一生年日我要敬拜你 跟隨你
Principal said we would invite 沈祖堯 for a sharing later.
今晚無意中看到他的見證分享 :)
Wednesday, September 14, 2011
Prayer in God's
I am sleepy
*
Checking on my attitude in prayer recently :)
I wish I m praying in God's.
最近再睇番
【如何按照神的旨意祈禱】.
點知,
下個星期就要帶祈禱週.
不消一刻間,主就教我怎樣帶了.
*
Checking on my attitude in prayer recently :)
I wish I m praying in God's.
最近再睇番
【如何按照神的旨意祈禱】.
點知,
下個星期就要帶祈禱週.
不消一刻間,主就教我怎樣帶了.
真奇妙.
:)
:)
Sunday, September 11, 2011
我只是過客 :)
如果生命被使用,
祝福到別人,
是我的榮幸.
但也要小心,
多向上帝求智慧.
免得別人過於倚賴自己,
而非倚靠上帝.
要進入人生命的只是上帝,
不是任何一個人.
我只是過客一個
*
真開心,
終於拎番本書
:)
期待閱讀.
祝福到別人,
是我的榮幸.
但也要小心,
多向上帝求智慧.
免得別人過於倚賴自己,
而非倚靠上帝.
要進入人生命的只是上帝,
不是任何一個人.
我只是過客一個
*
真開心,
終於拎番本書
:)
期待閱讀.
Saturday, September 10, 2011
God listened
God listens to my prayer
:)
know more about the direction which was once ambiguous to me.
Thank you, my Lord !
you listened n u replied.
*
今天野豬爸爸問我有沒有遇上合心意的男孩子 :)
我笑說,
"有遇上人, 不過不合心意."
他笑了.
我時常跟上帝說,
我現在真的很享受生命.
我覺得走在祢的路上很精彩, 很有意思. 喜樂不斷, 靈裡也得自由!
如果踫上不合適的人, 開始了令人懊惱的戀愛,
以致我現在的快樂指數下降的話..
我真的, 真的寧願自己一個.
真的.....
真的好怕煩.....
:O
同樣的話跟野豬爸爸說了一遍..
再者,
"我真的不急".
心想: 因為我相信上帝的旨意 :)
爸爸笑了.
*
想起大岭的張姊妹.
是值得學習的老師
:)
*
又看到堅持專主教導, 持續禱告的果效.
這些日子,
與爸媽的相處也很好.
煩惱隨即都沒了...感謝上帝!
:)
*
人一生經歷著不同的苦惱 (當然有苦時也就有樂.)
基督徒都是人, 也要經歷一切,
不能妄想相信了上帝就不會經歷苦難.
所以不要質問上帝 為什麼為什麼...
反而,
相信上帝的人是特別幸福.
能夠在苦難中經歷上帝的恩典.
我們的禱告, 上帝全都回應.
我們的難處, 上帝又怎會忍心不理呢?
:..)
講到咁... 又要再問...
Lord, you are the one! ;)
:)
know more about the direction which was once ambiguous to me.
Thank you, my Lord !
you listened n u replied.
*
今天野豬爸爸問我有沒有遇上合心意的男孩子 :)
我笑說,
"有遇上人, 不過不合心意."
他笑了.
我時常跟上帝說,
我現在真的很享受生命.
我覺得走在祢的路上很精彩, 很有意思. 喜樂不斷, 靈裡也得自由!
如果踫上不合適的人, 開始了令人懊惱的戀愛,
以致我現在的快樂指數下降的話..
我真的, 真的寧願自己一個.
真的.....
真的好怕煩.....
:O
同樣的話跟野豬爸爸說了一遍..
再者,
"我真的不急".
心想: 因為我相信上帝的旨意 :)
爸爸笑了.
*
想起大岭的張姊妹.
是值得學習的老師
:)
*
又看到堅持專主教導, 持續禱告的果效.
這些日子,
與爸媽的相處也很好.
煩惱隨即都沒了...感謝上帝!
:)
*
人一生經歷著不同的苦惱 (當然有苦時也就有樂.)
基督徒都是人, 也要經歷一切,
不能妄想相信了上帝就不會經歷苦難.
所以不要質問上帝 為什麼為什麼...
反而,
相信上帝的人是特別幸福.
能夠在苦難中經歷上帝的恩典.
我們的禱告, 上帝全都回應.
我們的難處, 上帝又怎會忍心不理呢?
:..)
講到咁... 又要再問...
Lord, you are the one! ;)
Tuesday, September 06, 2011
Sunday, September 04, 2011
Psalm 103
......14 因 為 他 知 道 我 們 的 本 體 , 思 念 我 們 不 過 是 塵 土 。
15 至 於 世 人 , 他 的 年 日 如 草 一 樣 。 他 發 旺 如 野 地 的 花 ,
16 經 風 一 吹 , 便 歸 無 有 ; 他 的 原 處 也 不 再 認 識 他 。
17 但 耶 和 華 的 慈 愛 歸 於 敬 畏 他 的 人 , 從 亙 古 到 永 遠 ; 他 的 公 義 也 歸 於 子 子 孫 孫
18 就 是 那 些 遵 守 他 的 約 、 記 念 他 的 訓 詞 而 遵 行 的 人 。.......
Saturday, September 03, 2011
Hannah Ding
A photo from my friend when I told Hannah is my Christian name :) She's sweet!
Hannah,
"He (God) has favored me".
It reminds me the grace from God.
*
完成了【不一樣的婚禮。不一樣的愛】(上)
:)
Hannah,
"He (God) has favored me".
It reminds me the grace from God.
*
完成了【不一樣的婚禮。不一樣的愛】(上)
:)
Friday, September 02, 2011
love!
started sch for 2 days,
happy happy n happy
:)
:)
esp.
when the students from my last year class
came to me n talked to me.
When I saw them stood outside my classroom n looked for me...
I feel warm!
"They miss me"
How sweet!
A girl met me n held my hand tight n told me that
shes happy cos I will teach her VA this year
:)
sweet moment..
I feel the love!
Some girls from last year class came to me n had lunch with me today
:)
we miss each others..
This is love.
I guess all these is not the matter of how well your teaching was..
I mean not solely abt the content, skill..
but its all abt the interaction we had b4,
how much love we passed to each other...
:)
I love...
I really love them...
with Jesus' s love.
and..
they do feel the love :)
*
Almost finished reading the book of "Women in Bible"
I really admire the life of Hannah.
May : my brother-given-name when I was in P1
Ding: my buddies-given-name when I was in F7
and now..
Hannah : my christian name! :)
first time to name myself ever.
n
I do love this name a lot.
happy happy n happy
:)
:)
esp.
when the students from my last year class
came to me n talked to me.
When I saw them stood outside my classroom n looked for me...
I feel warm!
"They miss me"
How sweet!
A girl met me n held my hand tight n told me that
shes happy cos I will teach her VA this year
:)
sweet moment..
I feel the love!
Some girls from last year class came to me n had lunch with me today
:)
we miss each others..
This is love.
I guess all these is not the matter of how well your teaching was..
I mean not solely abt the content, skill..
but its all abt the interaction we had b4,
how much love we passed to each other...
:)
I love...
I really love them...
with Jesus' s love.
and..
they do feel the love :)
*
Almost finished reading the book of "Women in Bible"
I really admire the life of Hannah.
May : my brother-given-name when I was in P1
Ding: my buddies-given-name when I was in F7
and now..
Hannah : my christian name! :)
first time to name myself ever.
n
I do love this name a lot.
Subscribe to:
Posts (Atom)
